GNU/Linux'a da Gelecek Yeni Bir Yarış Oyunu: Ignite

Macar Nemesys Games'in  üzerinde çalıştığı üç boyutlu yarış oyunu Ignite'nin GNU/Linux için de geleceği söyleniyor. GNU/Linux'ta pek çok araba yarışı oyunu olsa da günümüz oyuncularını tatmin edecek, Need for Speed ve benzeri oyunlarla rekabet edecek türde gelişmiş grafiklere sahip oyunlar ne yazık ki yok. Umarım Ignite bu durumu değiştiricek oyunlardan biri olur.

Ignite'nin tam olarak ne zaman çıkacağı, çıkar çıkmaz GNU/Linux sürümüne de sahip olup olmayacağı henüz belli değil gibi duruyor. Oyunun yapımında çalışan geliştirici ve tasarımcı sayısı da pek fazla değil. Bununla birlikte bu küçük takım ellerindeki imkanları en verimli şekilde kullanıyor. Bu arada oyunun geliştirilmesinde yoğun olarak Blender kullanılıyor ve ekip tarafından övgüyle bahsediliyor. Detayları ve daha fazlasını Blender ile bir yarış oyunu yapmak: Ignite başlıklı yazıda bulabilirsiniz.



Kaynaklar:
Ekşi Sözlük - ignite
TuxPlay - Ignite

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bu oyunun gelmesi ve linux üzerinde başarı kaydetmesi diğer oyun yapımcılarının da dikkatini çekecektir. Humble Indie Bundle3 de en çok payın linux kullananlar tarafından sağlanması bunun bir göstergesi..
Yavuz dedi ki…
bende bu oyunu nerden hatırlıyorum diye soruyordum kendi kendime linke girince hatırladım blenderda oyun yapımıyla ilgili araştırmada bulunduğum dönem bolca ilgilenmiştim bu projeyle. Umarım en yakın zamanda başarıya ulaşırlar.
Anıl Özbek dedi ki…
Ben de Blender tarafından hatırlıyordum, hatta yazıyı hazırlayıp buraya eklemeden önce Penguenler de Oynar arşivinde epey bir aradım daha önce bahsedip bahsetmediğimden emin olmak için :)

GNU/Linux oyunları şu an fazla hızlı bir biçimde olmasa da, iyiye doğru gidiyor. Elbette iyileşmeyi büyük ve bu büyüklüğün getirdiği hantallıktaki oyun firmalarından beklemiyorduk, öyle de oldu tabii. GNU/Linux'un farkına ilk önce bağımsız oyun geliştiricileri vardı. Bunun karşılığını alıyorlar ve umarım daha da fazlasını alırlar.
Yavuz dedi ki…
zamanında windows kullanırken oyun yapımıyla aşırı derecede ilgilenirdim ancak linuxa geçeli sadece haberlerini okumakla kalıyorum. Aslına bakarsanız özellikle pardus için paketlenmiş oyun motoru yok. Sadece blender var onunda 2.5 sürüm ve sonrası yok ki önemli olanda 2.5 sürüm üstü. Geçenlerde panda3dnin paketlenmesi içinde hata kaydı açtım ancak hala kimse üstüne almamış pek ümitli değilim. Pardus için yararlı olacağını düşündüğüm birkaç iyileştirme yaması gibi birşeyler var şuan onların üzerinde çalışıyorum. O konudaki işlerim bitince oyun motorlarının listesini çıkarıp bir şekilde paketlemeye çalışmayı düşünüyorum.
Adsız dedi ki…
Oyun piyasaya çıktı ve Steam tarafından Türkçe dağıtılıyor. Acaba Linux tarafında durum nasıl?

http://www.trgamer.com/Yazi.aspx?source=Yazi&ad=&pg=2&YaziID=2908&BaslikID=&ForumID=&TurID=&HG=&Sira=1&FirmaID=&KullaniciID=&Content=&Yil=&Ay=&PlatformID=
Anıl Özbek dedi ki…
Linux için çalışmalar olduğu resmi olarak söyleniyor ama çıkışı için bir tarih verilmiyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dinozorus

Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Amazing Studio