31 Ağustos 2009 Pazartesi

World of Goo

Bulmaca çözmede kendinize güveniyor ve bilgisayar başında harcıyabilecek bol vakte sahipseniz World of Goo'ya bakmadan geçmeyin derim .

Bulmacalarla aranız iyi değilse bile bu oyunla beraber fikirleriniz değişecektir. Ama “bol vakit” konusunda emin olmalısınız, çünkü World of Goo bir defa başlayınca bir türlü bıraktırmayan fizik motorlu bir bulmaca oyunu.


World of Goo oyunundaki amacımız: Goo Topları ile bazı yapılar (köprü, kule gibi) inşa ederek elimizde kalan Goo Toplarını haritanın belli bir yerinde bulunan borulara ulaştırmak.

Goo toplarıyla inşa yapmak ilk başlarda çok kolay gibi görünürken, ilerleyen bölümlerde karmaşık bulmacalar haline dönmekte. Eğer dikkatli olmazsanız yerçekimiyle külahları değişip; yaptığınız kuleyi yıkabilir, köprünüzü suya düşürebilirsiniz.


Oyunda 5 çeşit Goo topu bulunuyor:

Siyah Goo: Bağlandıkları yerden bir daha koparılamayan goolardır. Yapınızın temellerini atarken daha çok işe yararlar.
Yeşil Goo: Bunlar bağlandıkları yerlerden kopabiliyorlar. Yüksek yapılar kurarken en yararlı goolar da denilebilir.
Beyaz Goo: Siyah goolar gibi bağlandıkları yerden kopamazlar ama yüksek yerlere bağlandığında esneyip aşağı sarkabilirler.
Sarı Goo: Dik bölgelere tutunabilen goo çeşididir.
Kırmızı Goo: Tam olarak goo sayılmazlar. Balon da diyebiliriz bunlara.


Oyun beş bölümden oluşuyor. Her bölüm kendine has renkler ve müziklere yani farklı bir atmosfere sahip. Bundan dolayı ilk bölümleri bitirince sıkılmayıp, diğer bölümlere de bakmak isteyeceksiniz.

Bu 5 bölümün haricinde bir de “World of Goo Corporation” adlı ek bir bölüm bulunuyor. Bu bölümde, oyun boyunca topladığınız ekstra Goo Toplarıyla uzun kuleler yapmaya çalışıyorsunuz. Wold of Goo Corporation'da rakibimiz diğer bölümlerdeki gibi haritadan haritaya değişen engeller değil, internet üzerinden yarışacağımız diğer oyuncular.


Bu güzel oyun açık kaynak teknolojilerle geliştirilmiş, olup linux versiyonu da mevcut.
Oyunun full versiyonu 20 dolar karşılığında satın alabilirsiniz.
Demo için: http://2dboy.com/games.php

29 Ağustos 2009 Cumartesi

İki Haftasonu Etkinliği

maidis'in önerisi üzerine şimdilik sadece ona gönderdiğim mail'i yayınlıyorum. Haftaiçi bir ara fırsat bulup konu üstüne biraz daha uzun bir yazı yazma fırsatı bulurum umarım.

-- Alıntı ---------------

Bu haftasonu çok hoş iki etkinlik var. Biri ludum dare 48 saatlik eğlencelik oyun programlama yarışması. Zaten eğlence amaçlı olduğu için herhangi bir dil, araç ya da platform sınırlaması yok. Daha doğrusu var da sınırlamadaki amaç fırsat eşitliği yaratmak olduğundan herkesin erişebileceği her şey serbest. Bir de takım olarak değil bireysel olarak katılabiliyoruz. Neyse detaylar sitede...

Diğeri de 7 günlük eğlencelik oyun programlama yarışması PyWeek. Python ve PyGame kullanıyoruz. Bireysel ya da istediğimiz boyutta takımlarla katılabiliyoruz. Başka bir şey bilmiyorum sitelerine 10 dk önce bakma fırsatım oldu.

Bir de Ludum Dare'ye Türkiye Demoscene'den katılanlar var, benim de oradan haberim oldu. Linux oyunlarının oranını ise bilemiyorum ama keyifli şeyler çıkıyormuş. Önümüzdeki seneler için de bu etkinlikleri takip etmekte yarar var.

-------------------------


Bir daha ki sefere daha erken haber vermek dileğiyle...

24 Ağustos 2009 Pazartesi

Mad Skills Motocross

Uzun zamandır yeni yazı yazmamışız. Suskunluğumuzu bozalım :) Bu arada yanlış anlaşılma olmasın yazmama nedenimiz yeni oyunların olmaması değil, yeni oyunları oynamaktan zaman bulamamamızdır.

Pardus 2009 depolarına henüz X-Moto girmediği için bir moto yarışı özlemi içindeydim ve tam da bu sırada Mad Skills Motocross'a rastlamam gerçekten büyük bir şans oldu. Sitesi üzerinden satın alabileceğiniz veya demo sürümünü indirebileceğiniz çok zevkli bir moto yarışı Mad Skills Motocross.


Yapay zekaya ve zamana karşı yarışabiliyorsunuz demo sürümünde. Ayrıca harita düzenleyicisi de var ama fazla kurcalamadım ben. Demo sürümünde çok az bölüm olduğu için çok çabuk bitiyor, bu yüzden yeni haritalar yapmayı denemek isteyebilirsiniz.


Oyunun ayrıca fizik motoru da oldukça güzel. Yarışırken çeşitli özel hareketler (arka teker üstünde gitme, ters dönme...) yaparak ve bunları birkaç kez tekrarlayarak çeşitli güç nesneleri alabiliyorsunuz. Motorunuza yeni özellikler ekleyen veya özelliklerini geliştiren bu güç nesneleri sayesinde rakiplerinizle daha kolay başa çıkabilirsiniz.


Eğer X-Moto'yu seviyorsanız kesin bir göz atın. Büyük bir ihtimalle Mad Skills Motocross'u da seveceksiniz. Oyunu kurmak da oldukça basit arşiv dosyasını indirin, sağ tıklayarak arşivi ayıklayın (açın, dışarı çıkartın...) ve bu yeni dizine girerek msm.sh dosyasını çalıştırın.

Oyunun ayrıca Windows ve Mac sürümü de bulunmaktadır. Bu işletim sistemlerinden birini kullanan oyuncular da eğlenceden paylarını düşeni alabilir :)

Unutmadan bir kaç ipucu daha vereyim işinize yarayabilecek. Oynarken F11'e basarak ekran görüntüsü alabilirsiniz. Oynamak için klavye, fare veya oyun çubuğunuzu kullanabilirsiniz.

Oyun Java ile yazıldığı için ilk açılışı biraz uzun sürüyor ama o kadar da can sıkacak cinsten değil. Diğer bir sevmediğim yanı da oyundan çıkarken her zaman olmasa da ara sıra tam sürümünü almanız için sizi biraz oyalıyor. Bunlar da oyunla ilgili kötü yanlar, haberiniz olsun.

19 Ağustos 2009 Çarşamba

Quake Live

Quake Live'nin GNU/Linux ve Mac sürümleri bugün yayımlandı. Oynamak için üyelik formunu doldurmanız ve eklentiyi bilgisayarınıza yüklemeniz yeterli. Kısaca kurulumu anlatayım yine de:

  • Mozilla Firefox'u açın.
  • Quake Live sayfasına girin.
  • Eğer daha önceden bir üyeliğiniz yoksa üyelik açın.
  • Sisteme giriş yapın.
  • Mozilla Firefox eklentisini yükleyin ve Mozilla Firefox'u yeniden başlatın.



  • Oyun dosyalarının yüklenmesini bekleyin.



  • Bir sunucuya girin.
  • Eğlenin.

Oyunda görüşürüz :)

4 Ağustos 2009 Salı

CamSpace

Ağ kameraları sadece görüntülü iletişim sağlayan bilgisayar donanımları değil kullanışlı bir kontrol arabirimidir de. Ağ kamerası ve çeşitli yazılımlar kullanılarak hırsızlara karşı harekete duyarlı güvenlik sistemlerini görmüş veya duymuşsunuzdur. Pek ilginizi çekmemiş olması da doğaldır :) Ağ kameralarıyla yapılabilecek daha eğlenceli şeylere ne dersiniz, mesela en sevdiğiniz oyunu klavye, fare veya oyun çubuğu kullanmadan oynamak gibi.

CamSpace ile çeşitli nesneleri oyun çubuğu olarak tanıtabilir ve nesneleri hareket ettirerek bilgisayarınızı kontrol edebilirsiniz.

Ne yazık ki henüz GNU/Linux sürümü yok CamSpace'nin ama geliştiricileri yapacaklarını söylüyor. WINE ile yaptığım denemelerde ise CamSpace kuruluyor fakat sistemimdeki kamerayı göremiyor. Bu yüzden pek detaylı bir yazı yazamıyorum fakat aşağıdaki video oldukça iştah kabartıcı görünüyor :)






Elle yapılan dıkşın dıkşın hareketiyle birinci tekil şahıs oyunlarını, her türlü kapakla araba yarışlarını oynamanızı sağlayacak bu güzel yazılımla ilgili daha detaylı bilgi için şuradaki tanıtım yazısına bakabilirsiniz. Ayrıca CamSpace'nin günlük sayfasından da gelişmeleri takip edebilirsiniz.