Uzun zamandır Penguenler de Oynar'da yazamadım. Oyunlar hakkında beni heyecanlandıran pek çok gelişmeyi de bu yüzden aktarma şansım olmadı. Ama en sevdiğim ve bitirdiğim ilk oyunlardan Prince of Persia hakkındaki bu haberi vermek için zaman bulamayacak değildim. Takip etmiş olabileceğiniz gibi bir süre önce yıllardır kayıp olduğu sanılan Prince of Persia’nın kaynak kodları, oyunun yapımcısı Jordan Mechner’in babası tarafından bulunmuştu . Az önce de Hack a Day 'den öğrendiğime göre oyunun kaynak kodları yayınlanmış. Şimdi sözü yazarına bırakıyorum: Biraz arkaplan: bu arşiv 1985 - 1989 arası Apple II üzerinde 6502 assembly dilinde yazdığım orijinal Prince of Persia'nın kaynak kodlarını içeriyor. Oyun ilk olarak 1989'da Broderbund Software tarafından yayınlandı ve şimdi devam etmekte olan Ubisoft oyun serisinin başlangıcı oldu. Prince of Persia'nın 25 yıllık tarihinin epey özlü bir özeti ve onun oluşumu hakkındaki ilişkim için jordanmechner.com/prince-o
Türkiye'deki 80'lerin sonunda 90'ların başında çocuk olma şansını yakalamış olan her birey gibi televizyonda telefonla oynanan video oyunlar benim hayatımda da önemli bir yere sahiptir. Neler görmedik ki, Hugo ve aile içi meselelerini, Mario'nun prensesi kurtarma sevdasını, geleceğin ralli pilotlarının oynadığı araba yarışlarını, dövüş oyunlarını ve daha nicelerini. Şimdi bu nicelerden birinden Dinozorus'tan bahsetmek istiyorum. Çiçek Dilligil'in ATV ekranlarında sunduğu bir video oyunu programıydı Dinozorus. Ben çok tutumlu biri olduğumdan oynamak için telefon açmıyordum ama televizyonda takip edebilmek için azami özeni gösteriyordum. Karakterlerin çizimleri sadece hayal meyal gözümün önünde ve ne yazık ki internet üzerinden her hangi bir görseline ulaşamadım. Oyunda kontrol edilen kahraman Pisogor isminde dik saçlı bir çocuktu. Kaykayla karşısına çıkan dinozorlara yakalanmadan bölümü tamamlamaya çalışıyordu. Bölümleri tamamlama amacı ise kaynaklarda belirtild
Amazing Studio, Eric Chahi ve Frederic Savoir tarafından kurulan bir Fransız video oyun şirketidir. Heart of Darkness , şirket tarafından yayınlanan tek oyundur, sonrasında video oyun endüstrisinden film ve prodüksiyon sonrası düzenleme alanına geçmiştir. Heart of Darkness, bir milyondan fazla kopya satarak olumlu eleştiriler almıştır. Amazing Studio, Playstation 2 için de geliştirme yapmaya başlamayı planlamıştı. Bir ara da Heart of Darkness'a dayanan bir 3B animasyon filmi hakkında konuşmak için Steven Spielberg ile temasa geçti. Heart of Darkness'ın üretilmesiyle Eric Chahi, on yıl süren geliştirme süresinden sonra zihinsel olarak kendisini toparlamak için şirketten ayrılıp, oyun stüdyosunu diğer kurucu Frederic'e bıraktı. Eric, dinlenme sürecindeyken jeoloji merakından dolayı birkaç aktif volkanı ziyaret etti. Daha sonra video oyun endüstrisine geri döndü ve 2011'de deneyimlerinden de ilham alarak Ubisoft ile From Dust 'ı çıkardı. Bu sırada Amazing
Yorumlar