Dinozorus

Türkiye'deki 80'lerin sonunda 90'ların başında çocuk olma şansını yakalamış olan her birey gibi televizyonda telefonla oynanan video oyunlar benim hayatımda da önemli bir yere sahiptir. Neler görmedik ki, Hugo ve aile içi meselelerini, Mario'nun prensesi kurtarma sevdasını, geleceğin ralli pilotlarının oynadığı araba yarışlarını, dövüş oyunlarını ve daha nicelerini. Şimdi bu nicelerden birinden Dinozorus'tan bahsetmek istiyorum.

Çiçek Dilligil'in ATV ekranlarında sunduğu bir video oyunu programıydı Dinozorus. Ben çok tutumlu biri olduğumdan oynamak için telefon açmıyordum ama televizyonda takip edebilmek için azami özeni gösteriyordum. Karakterlerin çizimleri sadece hayal meyal gözümün önünde ve ne yazık ki internet üzerinden her hangi bir görseline ulaşamadım.

Oyunda kontrol edilen kahraman Pisogor isminde dik saçlı bir çocuktu. Kaykayla karşısına çıkan dinozorlara yakalanmadan bölümü tamamlamaya çalışıyordu. Bölümleri tamamlama amacı ise kaynaklarda belirtildiğine göre kız kurtarma oyunlarındaki mevzu ve / veya çokzorus ismindeki üç başlı dinozorun yumurtasından çıkmasını önlemekmiş. Bizim kahramanımız mı geçmişe gitmişti yoksa dinozorlar mı geleceğe gelmişti tam hatırlamıyorum. Ama büyük ihtimalle bir yerlerden yumurta çıkıyordu yumurtalar da biraz büyük olduğu için civciv yerine ateşikus, tükürükus, ezergeçerus ve kafakoparanus çıkıyordu.

Grafiklerini Salih Memecan ve ekibinin, muziğini max/bronx'un, kodlamasını ise ghozy'nin yaptığı Dinozorus'un hakları sanırım hâlâ ATV'ye ait olduğu için geliştiricisi kodları / oyunu yayımlayamıyor. Buradan ATV'ye sevgilerimle bu oyunu özgürleştirmesini ya da bir yeniden yapımını yaptırmasını rica ediyorum. Çocukluğumuzun bu güzel hatırasını bizlerle tekrar buluşturursa asla unutulmayacak bir işe imza atmış olacak.

Şimdilik bu kadar bir gelişme olursa ekleme yaparız, hoşçakalın.

Kaynak: Ekşi Sözlük'te Dinosorus

Yorumlar

Anıl Özbek dedi ki…
İnci Sözlük'e selam.

http://inci.sozlukspot.com/e/64303331

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Amazing Studio