sayi-tahmin

Hepimiz değilse bile çoğumuz programlamayı öğrenirken bir sayı tahmin oyunu yapmışızdır. Hani şu sizin sayıları tahmin etmeye, bilgisayarın da daha küçük, daha büyük diyerek yardım etmeye çalıştığı oyunlar var ya onlardan bahsediyorum işte. Sayı tahmin oyununun o kadar çok klonu var ki inanamazsınız, çünkü herkes öğrenmek için yeni bir tane yazıyor. Bundan şikayetçi filan değilim, bu harika bir şey.

Yalnız çeşitli taşınabilir platformlar için olanları hariç tüm sayı tahmin oyunlarında eksik olan bir şey var. Bir oyunun oyun yapan en büyük özellik. Eğlence. Ya ne olacaktı? Bilgisayar sayı tutsun 1 - N arası kullanıcı bu sayıyı bilgisayarın verdiği ipuçları ile M denemede bilsin. Bir oynadın, iki oynadın, ya sonra yine mi oynayacaksın, hadi oradan.

Ağır ağır (çok yavaş bir biçimde demeye getiriyorum) C++ öğrenirken bir sayı tahmin oyunu da ben yapayım dedim, takip ettiğim kitapta dört beş bölüm bitirmiştim ne de olsa, bunları uygulamaya geçirmeliydim.

Birkaç satır yazdıktan sonra ileride çok sevebileceğim bir sayı tahmin oyunu çıktı ortaya. İsmi oldukça ilginç: sayi-tahmin.


sayı-tahmin şu an fena sayılmaz. Türkçe ve İngilizce desteği var, terminal tabanlı sayı tahmin oyunları arasında en güzeli olduğunu söyleyebileceğim bir arayüze sahip, puan, bonus ve can olayları yerlerini almış ve bunlardan daha önemlisi oyuna bir parça heyecan katan zaman aşımlı kullanıcı girişi desteği var. Bu zaman aşımlı kullanıcı girişi hakkında daha sonra uzun bir yazı yazacağım ama şimdi de kısaca bahsedeyim. İlk bölümde kullanıcıya bir sayıyı tahmin etmesi için K saniye veriliyor ve her yeni bölüme geçildiğinde süre K-1 oluyor ta ki 3 saniyeye gelen kadar, çünkü üç saniyeden daha az bir sürede hiçbir klavye üstadının giriş yapabildiği henüz kanıtlanamamıştır.

sayı-tahmin mükemmel, harika anladık tamam. Şimdi neler eksik, neler yapılabilir onlara bakalım. Çoğul konuşuyorum çünkü eğer siz de sayı-tahmin için bir şeyler yapmak isterseniz, yapabilirsiniz.

  • Ağ üzerinden, kanlı canlı bir rakibe karşı oynama.
  • Bilgisayara karşı oynama (yani zamana karşı değil, bir bilgisayar bir siz tahmin edeceksiniz).
  • Yüksek puanların saklanması, hatta daha da güzel olarak internet üzerinden saklanarak herkeste görünebilmesi.
  • Sürpriz sayılar, bölümler, değişik oynayış biçimleri
  • ...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Dinozorus

Amazing Studio