Humble Voxatron Debut

Gelecekte GNU/Linux dünyasındaki oyunlar konusunda tarihi yazılar kaleme alındığında kendisine haklı bir yer bulacağını düşünüyorum Humble Indie Bundle'ın. Her ne kadar son iki pakettir açılışı tek oyunla yapsa ve bu yüzden eleştiri alsa da gelenekselleşen ve büyük beklenti oluşturan sürprizleriyle yarattığı heyecan ve hareketten hiçbir şey kaybetmiyor bağımsız oyun geliştiricilerinden bizlere gelen bu paket serisi. Ayrıca aşağıdaki üç önemli özelliğini koruduğu sürece başarısını sürdüreceğine inanıyorum:
  • GNU/Linux, Mac OS X ve Windows işletim sistemlerinin üçünü de destekleyen oyunları içermesi.
  • İstenen fiyata alınabilmesi.
  • Verilen paranın geliştiriciler ve yardım kuruluşları arasında paylaştırılabilmesi. 
Son paketimiz Humble Voxatron Debut. Paket isminin de ipuçlarını verdiği üzere bu paketle birlikte gelen ilk oyunumuz Voxatron. Henüz alfa seviyesinde ama dün biraz oynama şansım oldu, daha şimdiden zevkli ve kendine has tarzı olan bir oyun, grafikleri açısından özellikle.

Biraz önce yayınlanan habere göre de Blocks That Matter ve The Binding of Isaac da pakete dahil oldu:

İlk oyunu çok az, diğer ikisini de henüz hiç oynamamış olsam da tanıtım videolarından edindiğim izlenime göre hepsinin çok eğlenceli göründüğünü söyleyebilirim rahatlıkla. Benim uzun uzun oynamaya ve incelemelerini yazmaya fırsatım olmayacak büyük ihtimalle ama umarım birilerinin olur ve oyunların güzel güzel incelemelerini ve tanıtımlarını okuyabiliriz, günlüklerde, e-dergilerde.

Oyunların Pardus üzerinde çalışması için özel işlemler yapılması gerekirse bunları önceki oyunlarda olduğu gibi şuradaki forum başlığı altında yazacağım. Buna gerek de olmayacak gibi görünüyor ama, önceki oyunlar için yapılan çalışmalar bu oyunları da kapsayabilir.

Eğer hem bu ve pakete dahil olabilecek diğer sürpriz oyunları oynamak hem de GNU/Linux için oyun geliştirilmesine devam edilmesini istiyorsanız pakete istediğiniz fiyattan sahip olabilirsiniz önümüzdeki on üç gün boyunca.

Paket daha öncekilerde olduğu gibi Zeki Bildirici'nin hediyesi olarak bana ulaştı. Kendisine buradan teşekkür ediyor ve herkese iyi oyunlar diliyorum. Yüksek puan sizinle olsun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Dinozorus

Amazing Studio